علی عزلتی مقدم
علی عزلتی مقدم

علی عزلتی مقدم

گوشی هایی که نباید بخریم و باید بخریم

iPhone 5


ما ضد اپل یا محصولات آن نیستیم بلکه ضد گرانفروشی هستیم! وقتی آی‌فون ۵، مدل ۳۲ گیگابایتی آن ۳ میلیون تومان قیمت دارد (انقدر صفر داره که نمی‌شه نوشت!)، آیا توجیهی برای خریدش می‌ماند؟! به خصوص وقتی که برترین رقبای این مدل نزدیک به نصف این گوشی قیمت گذاری شده‌اند، به راستی پرداخت چنین پولی جز اشتباه، چه حالت دیگری می‌تواند داشته باشد؟

بقیه باید ها ونباید ها در ادامه مطلب


مدل‌هایی که بایستی الان خرید!


LG Optimus 4X HD


این مدل برای کسانی است که علاقه زیادی به قدرت دارند، وجود چیپست توانمند ۴ هسته‌ای، نمایشگر پهناور اچ‌دی و امکانات بسیار خوب ارتباطی سبب شده  تا این محصول ال‌جی هم اینک بسیار خوشمزه به نظر برسد!

از آنجایی که حول و حوش قیمتی این محصول هم اینک با گارانتی اصلی ۱٫۱۴۰٫۰۰۰ تومان است، حتما توصیه می‌کنیم که آن را بخرید! به خصوص اگر بدانید که رقیبان اصلی این مدل با اختلاف قیمتی نسبتا زیادی در بازار به فروش می‌رسند.




Sony Xperia U


اختلاف قیمت بین گوشی گارانتی‌دار و بدون گارانتی این کالا هم اینک در بازار بسیار زیاد است و بدین سبب توصیه ما این است که اگر جای معتبری را می‌شناسید، بدون گارانتی آن را بخرید! مبلغ حدودی ۵۵۰٫۰۰۰ تومان (نسبت به قبل کمی افزایش یافته اما همچنان می‌ارزد) برای یک گوشی هوشمند دو هسته‌ای، که رنگ‌بندی متنوع و امکانات ارتباطی بسیار خوبی دارد، بی‌تردید می‌تواند گزینه عاقلانه‌ای باشد.




LG Prada 3.0


در هفته‌ای که اکثر برندها شاهد رشد قیمتی بودند، ظاهرا ال‌جی رویه معکوس را برگزیده و به همین خاطر ما یک جایزه به این کمپانی می‌دهیم و گوشی دیگری را که نسبت به قیمتش ارزش بسیار خوبی برای خرید دارد به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

ال‌جی پرادا ۳٫۰ یک گوشی دو هسته‌ای، مجهز به نمایشگر شفاف Nova Display و یک ظاهر منحصر به‌فرد که نام برند مد معروف پرادا را نیز یدک می‌کشد، این هفته قیمتش با گارانتی اصلی به حدود ۸۳۰ هزار تومان رسید تا تبدیل به یک گزینه عالی جهت خرید بشود.

اگر توانستید با طراحی عجیب و غریب (و البته به نظر من شیک) این مدل کنار بیایید، در خریدش شکی به خود راه ندهید!




Samsung Galaxy Pocket


اگر می‌خواهید با کمترین هزینه و به هر زوری که شد یک گوشی اندرویدی بخرید، گلکسی پاکت سامسونگ در حال حاضر یک انتخاب خوب است. این گوشی اندرویدی را می‌توان با کمی بیشتر از ۳۰۰ هزار تومان خرید و با اینکه نمایشگر ۲٫۸ اینچی چندان بزرگ نیست، اما اتصال به دنیای بزرگ اندروید، ارزش پرداختن چنین هزینه‌ای را دارد.




مدل‌هایی که نبایستی الان خرید!


LG Optimus LTE


یک گوشی دو هسته‌ای با حول و حوش قیمتی ۱٫۴۰۰٫۰۰۰ تومان از همان ابتدا مشخص است که خیلی گران است! جالب اینجاست که سازنده این مدل، Optimus 4X را نیز تولید کرده و با یک مقایسه ساده می‌توان فهمید که خریدش در زمان وجود مدل‌های قدرتمندتر و در عین حال ارزان‌تر، تنها می‌تواند یک اشتباه باشد! به خصوص آنکه مزیت اصلی این مدل که کار کردن در شبکه نسل چهارم است، در کشور ما هیچ کارایی ندارد!




Huawei Honor


وقتی می‌توان با مبالغ کمتر از ۸۰۰ هزار تومان مدل‌های خوب دو هسته‌ای از اندروید از برندهای با سابقه را داشت، چرا باید نزدیک به ۸۴۰ هزار تومان برای یک گوشی تک هسته‌ای از هواوی را پرداخت، در حالی‌که امکانات چشمگیری را نیز به شما عرضه نمی‌کند؟! مشخص نیست چرا قیمت این گوشی انقدر بالاست، اما تنها چیز مشخص این است که چنین قیمتی، Huawei Honor را شایسته حضور در لیست گوشی‌هایی که نباید خرید قرار داده است!




Sony Xperia Miro


این گوشی به تنهایی مدل بدی نیست اما وقتی که می‌توان با مبلغی در حدود ۵۵۰ هزار تومان، گوشی خیلی بهتری همچون اکسپریا یو از همین سازنده را خرید، چه توجیهی در تهیه اکسپریا میرو باقی می‌ماند؟! در تفاوت این دو گوشی کافیست بدانید اکسپریا میرو از پردازنده تک هسته‌ای (با فرکانس ۸۰۰ مگاهرتز) و نمایشگر با وضوح ۳۲۰×۴۸۰ پیکسل بهره می‌برد در صورتی‌که اکسپریا یو پردازنده دو هسته‌ای دارد (فرکانس هر هسته ۱ گیگاهرتز) و وضوح نمایشگرش در حد قابل قبول ۴۸۰×۸۵۴ پیکسل است. پس چرا اکسپریا میرو بخریم؟!!




iPhone 5


ما ضد اپل یا محصولات آن نیستیم بلکه ضد گرانفروشی هستیم! وقتی آی‌فون ۵، مدل ۳۲ گیگابایتی آن ۳ میلیون تومان قیمت دارد (انقدر صفر داره که نمی‌شه نوشت!)، آیا توجیهی برای خریدش می‌ماند؟! به خصوص وقتی که برترین رقبای این مدل نزدیک به نصف این گوشی قیمت گذاری شده‌اند، به راستی پرداخت چنین پولی جز اشتباه، چه حالت دیگری می‌تواند داشته باشد؟