علی عزلتی مقدم
علی عزلتی مقدم

علی عزلتی مقدم

طلاعیه دانشگاه تهران درباره شرایط وضوابط ، تاریخ و نحوه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد پردیس‌های البرز،کیش و ارس سال1392

 به ادامه مطلب مراجعه کنید sanjesh.org

اطلاعیه دانشگاه تهران درباره شرایط وضوابط ، تاریخ و نحوه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد پردیس‌های البرز،کیش و ارس سال1392

پردیس های بین المللی دانشگاه تهران به پشتوانه بیش از 70سال پیشینه موثر دانشگاه تهران در زمینه آموزش و پژوهش و بر اساس مجوز وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، در چهار چوب برنامه های توسعه اقتصادی ؛ اجتماعی و فرهنگی ؛ سند چشم انداز 20 ساله کشور؛ سیاستهای نظام آموزش عالی کشور و همچنین برنامه های استراتژیک دانشگاه در زمینه گسترش آموزش عالی و با هدف پاسخگویی به تقاضای داوطلبان داخلی و خارجی مشارکت در تربیت نیروی انسانی متخصص ؛ توسعه تحقیقات و مشارکت در تولید علم و فناوری با کیفت رقابت در سطح منطقه و جهان ؛ تاسیس گردیده و از بین داوطلبان واجد شرایط و علاقمند به تحصیل از طریق آزمون اختصاصی ورودی با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور دانشجو می پذیرد .

بدینوسیله به اطلاع کلیه متقاضیان شرکت درآزمون کارشناسی ارشد پردیس های البرز،کیش وارس دانشگاه تهران برای سال 1392 می‌رساند ثبت نام برای شرکت در آزمون مذکور ازطریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org از روز یکشنبه 30/4/92 آغاز و تا ساعت 24 روز شنبه 5/5/92 پایان می‌پذیرد. لذا کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام که دارای شرایط عمومی واختصاصی به شرح ذیل می‌باشند، می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت نمایند.
شرایط عمومی‌ و اختصاصی‌ داوطلبان:
 داوطلبان‌ لازم‌ است‌ دارای‌ شرایط عمومی‌ و اختصاصی‌ به‌ شرح‌ ذیل‌ بوده‌ و از لحاظ مقررات‌ وظیفه‌ عمومی‌ منعی‌ نداشته‌ باشند.
شرایط عمومی‌:
الف) اعتقاد به‌ اسلام‌ یا یکی‌ از ادیان‌ تصریح‌ شده‌ در قانون‌ اساسی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌.
ب) ملتزم‌ بودن‌ به‌ احکام‌ عملی‌ اسلام‌ (انجام‌ دادن‌ واجبات‌ و پرهیز کردن‌ از محرمات‌).
تبصره ‌1: ملاک،‌ وضع‌ کنونی‌ داوطلب‌ در هنگام‌ ثبت‌نام‌ است‌.
تبصره ‌2: اقلیت‌های‌ دینی‌ (ادیان‌ رسمی‌) مندرج‌ در قانون‌ اساسی‌ از این‌ شرط مستثنی‌ هستند (به‌ شرط عدم‌ تجاهر به‌ نقض‌ احکام‌ اسلام‌).
ج) عدم‌ احراز عناد (نه‌ اعتراض‌) نسبت‌ به‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌.
تبصره‌: در صورتی‌ که‌ داوطلب‌ سابقاً با نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ عناد داشته‌، باید تغییر نظر او احراز شود.
د) عدم‌ احراز فساد اخلاقی‌.
ه‍‌)  عدم‌ اشتهار به‌ ارتکاب‌ اعمال‌ خلاف‌ شئون‌ شغلی‌ و تحصیلی‌ در طول‌ تحصیل‌ یا زمان‌ اشتغال‌ (در صورت‌ اشتغال‌ فعلی‌).
و) برخورداری‌ از توانایی‌ جسمی‌ به‌ تناسب‌ رشته‌ انتخابی‌ و عدم‌ اعتیاد به‌ مواد مخدر.
شرایط اختصاصی:
الف) داشتن‌ مدرک‌کارشناسی ‌(لیسانس‌) یا کارشناسی‌ ارشد (فوق‌ لیسانس‌ یا دکترای‌ حرفه‌ای‌) یا اشتغال‌ به‌ تحصیل‌ در سال‌ آخر مقطع‌ کارشناسی‌ که‌ مدرک‌ مذکور مورد تأیید شورای ‌عالی ‌انقلاب‌ فرهنگی‌ یا وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ و یا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ باشد.
تبصره: داوطلبان متقاضی ثبت نام وشرکت درآزمون درصورت پذیرفته شدن نباید هیچگونه منع قانونی درخصوص ادامه تحصیل نسبت به سازمان ونهادی را داشته باشند.
مقررات‌ وظیفه‌ عمومی‌:
بر اساس‌ اعلام‌ رسمی‌ سازمان‌ وظیفه‌ عمومی‌ نیروی‌ انتظامی‌، داوطلب‌ مرد لازم‌ است‌ یکی‌ از شرایط زیر را دارا بوده و یکی از کدهای 9 گانه ذیل را در بند 15 فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی درج نمایند.
کد 1) کارت‌ پایان‌ خدمت‌.
کد 2) کارت‌ معافیت‌ کفالت‌ یا پزشکی‌ دایم‌ و یا کارت‌ معافیت‌ دایم‌ زمان‌ صلح با فرم‌ کامپیوتری.
کد 3) متولد سال‌ 1354 و قبل‌ از آن‌ (تبصره‌: فارغ‌التحصیلان‌ رشته‌های‌ گروه‌ پزشکی‌ و رشته‌ دامپزشکی‌ متولد سال ‌1344 و یا قبل‌ از آن‌).
کد 4) داشتن دفترچه آماده به ‌خدمت‌ بدون مهر غیبت‌ که مهلت اعزام مندرج در آن در زمان ثبت‌نام سپری نشده باشد.
تبصره 1: پذیرفته‌شدگانی که به هنگام ثبت‌نام در دانشگاه مدت 6 ماه از تاریخ فراغت از تحصیل آنان در دوره کارشناسی سپری نشده باشد، نیازی به ارائه برگ اعزام به خدمت ندارند.
تبصره 2: این‌ افراد لازم‌ است‌ در تاریخی‌ که‌ توسط سازمان وظیفه‌ عمومی‌ نیروی‌ انتظامی‌ اعلام‌ می‌شود به‌ خدمت‌ اعزام‌ شوند. بدیهی‌ است‌ در صورت‌ پذیرفته‌ شدن‌ و دارا بودن‌ سایر شرایط و ضوابط، در هر مرحله‌ای‌ از خدمت‌ وظیفه ‌ترخیص‌ خواهند شد. در غیر این‌ صورت‌ غایب‌ محسوب‌ شده‌ و قبولی‌ آنان‌ «کان‌لم‌یکن‌» تلقی‌ می‌گردد.
کد 5) فارغ‌التحصیلان‌ دوره‌های کارشناسی‌ و یا کارشناسی‌ ارشد متعهد خدمت‌ سازمان‌ها و یا وزارتخانه‌ها با ارائه‌ گواهی‌ از ارگان‌ مربوط مبنی‌ بر اینکه‌ دوران‌ خدمت‌ وظیفه ‌آنان‌ یا طرح‌ تعهد خدمت‌ آنان‌ به‌ سازمان‌ و یا وزارتخانه‌ مربوط تا 31/6/1392 به‌ پایان‌ برسد.
تبصره: ثبت‌نام و شرکت مشمولین وظیفه عمومی متعهد خدمت در وزارت آموزش و پرورش در مقطع کارشناسی (لیسانس) و با رعایت قوانین موضوعه، در صورت موافقت وزارتخانه ذیربط ضمن منفک شدن از انجام تعهد و شروع مجدد آن پس از پایان تحصیل، برای رشته مورد نیاز وزارت مذکور بلامانع است.
کد 6) دانشجوی‌ سال‌ آخر که‌ تا تاریخ 31/6/1392 فارغ‌التحصیل‌ شود.
کد 7) پرسنل‌ شاغل‌ رسمی‌ در نیروهای‌ نظامی‌ و انتظامی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ با ارائه‌ گواهی‌ موافقت‌ از یگان‌ مربوط.
کد 8) طلبه‌ دارنده‌ مدرک‌ لیسانس‌ (کارشناسی‌) مورد تأیید، به‌ شرطی‌ که‌ شورای‌ مدیریت‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ و یا خراسان تأیید نماید که‌ معافیت‌ تحصیلی‌ وی‌ در حوزه‌، پوششی‌ برای تحصیل‌ در دانشگاه‌ نیست‌ و طلبه‌ قادر است‌ ضمن‌ اشتغال‌ به‌ تحصیل‌ در حوزه‌، به‌ موازات‌ آن‌ در دانشگاه‌ نیز تحصیل‌ کند، با همان‌ معافیت‌ تحصیلی‌ حوزه‌، اشتغال ‌به‌ تحصیل‌ وی‌ در دانشگاه‌ بلامانع‌ است‌. بدیهی‌ است‌ هر موقع‌ حوزه‌ علمیه‌ معافیت‌ تحصیلی‌ طلبه‌ای‌ را خاتمه ‌یافته ‌اعلام‌ کند، مشمول‌ دیگر نمی‌تواند به‌ عنوان ‌دانشجو از معافیت‌ تحصیلی‌ دانشگاه‌ استفاده‌ نماید و باید به‌ خدمت‌ اعزام‌ شود.
تبصره: افراد مشمول‌ بند 8 فوق‌ قبل‌ از ثبت‌نام‌ در آزمون‌ باید موافقتنامه‌ مذکور را دریافت‌ و به‌ هنگام‌ قبولی‌ در دانشگاه‌ ارائه‌ نمایند.
کد 9) فارغ‌التحصیلان‌ دوره‌های‌ کارشناسی‌ و کارشناسی‌ ارشد که حداکثر تا تاریخ 31/6/1392 دوران خدمت وظیفه آنان به پایان برسد با ارائه کارت پایان خدمت به هنگام قبولی در دانشگاه.
سهمیه‌ها و تسهیلات:
1- سهمیه‌ رزمندگان‌:
هر یک ‌از داوطلبان ‌متقاضی‌ سهمیه‌ رزمندگان‌ می‌توانند بر اساس‌ شرایط خود که ‌در بندهای‌ «الف‌» تا « ج» ذیل ‌آمده ‌است ‌متقاضی‌ این‌ سهمیه‌ شوند.
الف) رزمندگانی که بر اساس ماده 1 و تبصره‌های چهارگانه ماده مذکور در آیین‌نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ‌ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب‌ بسیجی ‌به دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش ‌عالی‌ از تاریخ ‌31/6/1359 لغایت‌ 31/6/1367 حداقل‌ شش‌ (6) ماه‌ متوالی‌ یا متناوب‌ داوطلبانه‌ در مناطق‌ عملیاتی ‌جبهه‌های‌ نبرد حق‌ علیه‌ باطل‌ حضور داشته‌اند، لازم‌ است‌ ضمن مراجعه به ارگان ذیربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) یا وزارت جهادکشاورزی مورد تائید نهائی قرار گیرد.
تذکرمهم: داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لازم است پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان نسبت به دریافت کدرهگیری 12 رقمی از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت‌نام در محلی که در تقاضانامه اینترنتی در نظر گرفته شده درج نمایند.
تبصره 1: داوطلبان ‌متقاضی‌ استفاده ‌از سهمیه ‌رزمندگان (سازمان ‌بسیج مستضعفین) در صورت عدم‌ تایید سهمیه‌ و درج سهمیه آزاد بر روی کارت ورود به جلسه، به‌ واحدهای‌تابعه ‌شهرستان‌های ‌محل‌ تشکیل پرونده مراجعه ‌نمایند.
تبصره 2: کد رهگیری 12 رقمی سپاه پاسداران و یا نیروهای مسلح برای هر آزمون در هر سال متفاوت می‌باشد. لذا داوطلبان ضرورت دارد برای ثبت‌نام در هر آزمون با مراجعه به واحد مربوط نسبت به دریافت کد رهگیری 12 رقمی مخصوص همان آزمون اقدام کنند.
تبصره 3: مناطق‌ عملیاتی‌ بر اساس‌ مصوبات‌ شورای‌ عالی‌ دفاع‌ تعیین‌ می‌شود.
تبصره 4: مدت‌ حضور یا خدمت‌ در جبهه‌ سربازان‌ و پاسداران‌ وظیفه‌ و همچنین‌ تعهدات‌ و مأموریت‌های‌ خدمتی‌ پرسنل‌ وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های‌ نظامی‌ در جبهه‌ و نیز طرح‌ 6 ماهه‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌، حضور داوطلبانه‌ تلقی‌ نمی‌شود.
تبصره 5: نیروهای فعال بسیجی و بسیجیان عادی پایگاه‌های مقاومت بسیج مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی‌شوند.
تبصره 6: فرزندان و همسران رزمندگانی که منحصراً مدت حضور در جبهه را دارند، مشمول استفاده از این سهمیه نخواهند بود.
ب) جانبازان‌ 25% و بالاتر‌، فرزند و همسر جانبازان 50% و بالاتر، آزادگان‌ و فرزندان‌ و همسران‌ آنان‌، و همچنین‌ فرزندان ‌و همسران‌ شهدا، مفقودین ‌و اسرا برای ‌استفاده‌ از سهمیه ‌رزمندگان‌ بایستی نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت‌نامی اقدام نمایند و نیازی به مراجعه به سایت اینترنتی ایثار ندارند.
ج) آن‌دسته از پرسنل کادر ثابت، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ 31/6/1359 تا 31/6/1367 حداقل 6 ماه پیوسته و یا 9 ماه ناپیوسته علاوه بر میزان موظفی شرکت در عملیات به صورت داوطلبانه در خطوط مقدم حضور داشته‌اند، با تأیید بالاترین مقام هریک از نیروهای مسلح (ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح) می‌توانند از مزایای این قانون استفاده نمایند. این قبیل افراد می‌‍‌توانند ابتدا به واحدهای تابعه مراجعه و فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون مربوط را تکمیل نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مورد تأیید نهایی قرار گیرد. این قبیل داوطلبان لازم است بند مربوط به سهمیه خود را در تقاضانامه ثبت‌نامی علامتگذاری و نسبت به درج کد 12 رقمی پیگیری در محل مربوط اقدام نمایند.
تذکر مهم: جانبازان ‌با درصد جانبازی حداقل 25% و آزادگان در صورت دارا بودن مدت حضور در جبهه، ضمن درج کدرهگیری در بند 12 تقاضانامه ثبت‌نامی، به ارگان ذیربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی) مراجعه و با ارائه کارت جانبازی و یا آزادگی، فرم مخصوص استفاده از مدت حضور در جبهه را تکمیل نمایند، تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام، توسط ستاد مشترک سپاه ‌پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) و یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تائید نهائی قرارگیرد و درگزینش نهائی به مدت جبهه معادل شده با درصد جانبازی و مدت اسارت اضافه گردد.
تبصره 1: بر اساس‌ تبصره ‌2 ماده ‌10 آیین‌نامه ‌اجرایی‌ قانون ‌ایجاد تسهیلات‌ برای‌ ورود رزمندگان‌ و جهادگران‌ داوطلب ‌بسیجی‌ به‌ دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش ‌عالی‌ مصوب 18/2/1368 هیأت‌ محترم‌ وزیران و قانون اصلاح‌ قانون‌ مذکور مصوب 11/9/71 مجلس‌ محترم‌ شورای‌ اسلامی‌، داوطلبانــی‌ که‌ از سـال‌ 1368 به‌ بعد یک‌ نوبت‌ با سهمیه‌ رزمندگان‌ در آزمون‌های‌ ورودی‌ پذیرفته‌ شده‌اند، در صورتی‌ که‌ دارای‌ حداقـل‌ مدت‌ 12 ماه‌ حضور داوطلبانه‌ در جبهه‌های‌ نبرد حق‌ علیه‌ باطل ‌باشند، با توجه به تذکر مهم فوق می‌توانند در این‌ آزمون‌ با سهمیه‌ رزمندگان‌ شرکت‌ نمایند. در غیر این‌ صورت‌ حق‌ استفاده‌ از سهمیه‌ رزمندگان‌ در آزمون‌ مذکور را نخواهند داشت‌.
تبصره 2: آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ با استفاده‌ از سهمیه‌ رزمندگان‌ یک بار در دوره‌ کاردانی‌ و یک بار هم‌ در دوره‌ کارشناسی‌ ناپیوسته‌ پذیرفته‌ شده‌اند، در صورتی‌ که دارای‌ حداقل مدت ‌18 ماه حضور داوطلبانه ‌در جبهه‌های ‌نبرد حق ‌علیه‌ باطل‌ باشند، می‌توانند در این‌ آزمون‌ با سهمیه‌ رزمندگان‌ شرکت‌ نمایند.
تبصره 3: آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ با استفاده از سهمیه رزمندگان یک بار در دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد پذیرفته شده باشند، طبق ضوابط حق استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون فوق را نخواهند داشت.
تبصره 4: بر اساس مصوبه پنجاه و چهارمین جلسه کمیته مطالعه و برنامه‌ریزی کنکور، آن دسته از داوطلبان سنوات قبل که با استفاده از سهمیه‌های شاهد و ایثارگر در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دوره‌های شبانه و نیمه‌حضوری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی و یا دوره‌های مجازی و بین‌الملل (به جز دوره‌های روزانه در دانشگاه‌های دولتی) قرار گرفته‌اند، در صورت انصراف از رشته قبولی خود فقط یک بار، مجاز به استفاده مجدد از سهمیه‌های مربوط در آزمون خواهند بود.
تذکر مهم: داوطلبان‌ واجد شرایط که با استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون‌های‌ ‌سنوات‌ گذشته ‌شرکت‌ کرده‌اند لازم است برای‌ استفاده‌ از سهمیه‌ رزمندگان ‌در این آزمون طبق توضیحات فوق عمل نمایند. ضمناً کلیه داوطلبان شاهد و ایثارگر در این آزمون در سهمیه رزمندگان گزینش می‌گردند.
2- ثبت‌نام‌:
ثبت‌نام برای آزمون کارشناسی ارشد پردیس های البرز، کیش و ارس دانشگاه تهران سال 1392 از روز یکشنبه مورخ 30/4/1392 آغاز و درروز شنبه مورخ 05/05/1392 پایان می‌پذیرد.
الف) هر داوطلب ‌بر اساس ‌علاقه ‌فقط می‌تواند در یک کدرشته‌ امتحانی با توجه به جدول شماره (1) ثبت‌نام‌ و در امتحان مربوط شرکت‌ نماید.
کلیه ‌فارغ‌التحصیلان‌ دوره‌های‌ کارشناسی‌ مورد تأیید (بدون ‌توجه‌ به‌ نوع‌ مدرک‌ تحصیلی‌) می‌توانند در آزمون‌ ورودی‌ دوره‌های کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ داخل ‌در رشته‌های‌ امتحانی گروه‌ علوم‌ انسانی‌، علوم پایه، فنی ‌و ‌مهندسی، کشاورزی، هنر ثبت‌‌نام‌ و شرکت‌ نمایند.‌ تحصیل‌ در دوره‌ کارشناسی‌ ارشد منوط به‌ قبولی ‌در آزمون ورودی ‌و گذراندن‌ دروس پیش‌نیاز به ‌تشخیص‌ گروه ‌آموزشی ‌‌مربوط بوده و هزینه دروس پیش‌نیاز نیز توسط دانشجو پرداخت خواهد ‌شد.
تبصره: داوطلبان می‌بایست با توجه به رشته امتحانی (جدول شماره 1) که ثبت‌نامی می‌نمایند نسبت به انتخاب سه کد رشته محل بر اساس جدول شماره (2) اقدام نمایند.
ب) ثبت‌نام‌ برای‌ شرکت‌ در آزمون ‌سال 1392، منحصراً به روش ذیل امکان پذیر می‌باشد:
1- مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: (www.sanjesh.org
2- آماده نمودن عکس و مدارک مورد نیاز جهت ثبت‌نام(فایل عکس اسکن شده بایددارای مشخصات ذیل باشد: عکس 4 ´ 3 که در سال جاری گرفته شده باشد ( عکس تمام رخ)
 - عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
 - اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر 400´300 پیکسل و حداقل 300 ´ 200 باشد.
 -تصویر داوطلب باید واضح ، مشخص و فاقد اثر مهر ، منگنه و هرگونه لکه باشد.
 - حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 70 کیلو بایت بیشتر باشد.
3- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می‌باشد با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ 000/800 (هشتصد هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی، نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.
برگزاری آزمون:
آزمون برای کلیه داوطلبان متقاضی در تمامی رشته‌های امتحانی در روز جمعه مورخ 15/6/1392 منحصراً در شهر تهران برگزار خواهد شد.
نکات وتوصیه‌های‌ مهم‌:
الف) پس از پذیرش نهایی آزمون تعیین سطح زبان طبق ضوابط پردیس ها برگزار خواهد شد.
داوطلبانی که در یکی از آزمونهای رسمی زبان حداقل نمرات ذیل را کسب کرده باشند ، در صورت تایید نمره و منقضی نشدن اعتبار آن، از گذراندن کلاسهای زبان معاف می باشند.
حداقل نمره
آزمون
75
UTEST
5.5
IELTS
550
TOLIMO
550
TOEFL PBT
80
TOEFL iBT

همچنین سطح زبان پذیرفته شدگان گرامی در بدو ورود مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس نمره زبان در آزمون ورودی و مصاحبه شفاهی یا از گذراندن کلاسهای زبان معاف شده و یا درآزمون زبان اغلب شامل 100 سوال تستی با نمره منفی بوده که معمولا از 3 بخش گرامر (40 سوال)، لغت (20سوال)، و درک مفاهیم (40 سوال) تشکیل می شود باید شرکت داشته و نمره قبولی را کسب نمایند.اخذ واحد پایان نامه منوط به گذراندن دوره های آموزشی زبان و کسب نمره قبولی و یا ارائه گواهی مبنی برمعافیت از گذراندن دوره های زبان میباشد.
ب) به داوطلبان توصیه می‌شودقبل ازثبت نام به مطالعه دقیق شرایط وضوابط آزمون ازجمله جـدول شهریه بپردازند و همچنین تاکیـد می‌شود درانتخاب کدرشته‌ امتحانی وکدرشته محل های انتخابی دقت لازم را مبذول فرمایند. لذا پس از دریافت کد رهگیری 14 حرفی در این خصوص به درخواست‌های داوطلبان مبنی براصلاح و یا جابجایی اطلاعات ترتیب اثر داده نخواهد شد.
ج) توصیه‌ می‌شود داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کدرهگیری یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.
د) جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه پذیرش و شرایط و ضوابط به آدرس های زیر مراجعه فرمایید. 
آدرس پردیس ارس:          http://aras.ut.ac.ir 
آدرس پردیس البرز:          http://alborz.ut.ac.ir 
آدرس پردیس کیش:         http://kish.ut.ac.ir
جدول شهریه های
جدول شهریه های کارشناسی ارشد پردیس کیش دانشگاه تهران:
شهریه هر نیمسال تحصیلی بدون احتساب هزینه خوابگاه ، غذا ،بیمه و ... بصورت علی الحساب و پس از تصویب هیأت امناء قطعی خواهد شد و در حال حاضر به شرح زیر می­باشد :
نام رشته
شهریه ثابت
شهریه متغیر به ازای هر واحدنظری
شهریه متغیر به ازای هر واحد عملی
شهریه پایان نامه به ازای هرواحد
گروه هنر
25،650،000ریال
بیست و پنچ میلیون و ششصدو پنجاه هزار ریال
2،200،000ریال
دو میلیون و دویست هزار ریال
2،750،000ریال
دو میلیون و هفتصدو پنجاه هزار ریال
4،400،000ریال
چهار میلیون و چهارصد هزار ریال
علوم انسانی وMBA
21،600،000ریال
بیست و یک میلیون و ششصد هزار ریال
2،200،000ریال
دو میلیون و دویست هزار ریال
2،750،000ریال
دو میلیون و هفتصدو پنجاه هزار ریال
5،500،000ریال
پنج میلیون و پانصد هزار ریال
علوم پایه
27،000،000ریال
بیست و هفت میلیون ریال
2،200،000ریال
دو میلیون و دویست هزار ریال
2،750،000ریال
دو میلیون و هفتصدو پنجاه هزار ریال
4،400،000ریال
چهار میلیون و چهارصد هزار ریال
فنی و مهندسی
27،000،000ریال
بیست و هفت میلیون ریال
2،200،000ریال
دو میلیون و دویست هزار ریال
2،750،000ریال
دو میلیون و هفتصدو پنجاه هزار ریال
4،400،000ریال
چهار میلیون و چهارصد هزار ریال
 
نکته: پرداخت شهریه پذیرفته شدگان هنگام ثبت نام اصلی (بعد از پذیرش نهایی) طبق تقویم آموزشی دانشگاه خواهد بود.
*شهریه هر واحد درس جبرانی معادل )دوسومهر واحد متغیر اصلی در رشته مربوطه میباشد.
*دانشگاه هیچگونه تعهدی در زمینه تامین خوابگاه، ایاب وذهاب و وام دانشجویی را ندارد.
*شهریه های هر ترم بدون تقسیط، بصورت نقدی و یکجا و در هنگام ثبت نام دریافت میگردد.
*کلاسهای درسی در طول هفته برگزار خواهد شد.
 
جدول شهریه های کارشناسی ارشد پردیس ارس دانشگاه تهران:
شهریه هر نیمسال تحصیلی بدون احتساب هزینه غذا ،بیمه و ... بصورت علی الحساب و پس از تصویب هیأت امناء قطعی خواهد شد و در حال حاضر به شرح زیر می­باشد :
گروه آموزشی
شهریه ثابت (به ریال)
شهریه متغییر هر واحد نظری (به ریال)
شهریه متغییر هر واحد عملی (به ریال)
شهریه هرواحد پایان نامه (به ریال)
فنی و مهندسی
22.500.000
2.200.000
2.750.000
4.400.000
علوم پایه
22.500.000
2.200.000
2.750.000
4.400.000
علوم انسانی وMBA
18.000.000
2.200.000
2.750.000
4.400.000
کشاورزی
22.500.000
2.200.000
2.750.000
4.400.000
 
نکته : پردیس بین المللی ارس هیچ تعهدی برای تأمین خوابگاه دانشجویی و محل اقامت دانشجویان نخواهد داشت.
*شهریه هر واحد درس جبرانی معادل )دوسوم هر واحدمتغیر اصلی در رشته مربوطه میباشد.
*دانشگاه هیچگونه تعهدی در زمینه تامین خوابگاه،ایاب وذهاب و وام دانشجویی را ندارد.
*شهریه های هر ترم بدون تقسیط،بصورت نقدی و یکجا و در هنگام ثبت نام دریافت میگردد.
*کلاسهای درسی در طول هفته برگزار خواهد شد.
جدول شهریه های کارشناسی ارشد پردیس البرز دانشگاه تهران:
شهریه هر نیمسال تحصیلی بدون احتساب هزینه خوابگاه ، غذا ،بیمه و ... بصورت علی الحساب و پس از تصویب هیأت امناء قطعی خواهد شد و در حال حاضر به شرح زیر می­باشد :
شهریه پایان نامه به ازای هر واحد
شهریه متغیربه ازای هر واحد عملی
شهریه متغیربه ازای هر واحد نظری
شهریه ثابت
نام رشته
4.400.000
چهارمیلیون وچهارصدهزارریال
2.750.000
دوملیون هفتصد پنجاه هزار ریال
2.200.000
دومیلیون ودویست هزارریال
25.650.000
بیست وپنج میلیون وششصدوپنجاه هزارریال
گروه هنر
5.500.000
پنج ملیون و پانصد هزار ریال
2.750.000
دوملیون هفتصد پنجاه هزار ریال
2.200.000
دومیلیون ودویست هزارریال
000/600/21
بیست ویک میلیون وششصد هزار ریال
گروه علوم انسانی وMBA
4.400.000
چهارمیلیون وچهارصدهزارریال
2.750.000
دوملیون وهفتصد وپنجاه هزار ریال
2.200.000
دومیلیون ودویست هزارریال
27.000.000
بیست وهفت میلیون ریال
گروه علوم پایه
4.400.000
چهارمیلیون وچهارصدهزارریال
2.750.000
دوملیون هفتصدپنجاه هزارریال
2.200.000
دومیلیون ودویست هزارریال
27.000.000
بیست وهفت میلیون ریال
گروه فنی ومهندسی
 
شهریه هر واحد دروس جبرانی معادل ( دو سوم) هر واحد متغیر اصلی در رشته مربوطه می باشد.
دانشگاه هیچ گونه تعهدی در زمینه تامین خوابگاه ، ایاب و ذهاب و وام دانشجویی را ندارد.
شهریه های هر ترم بصورت نقدی و یکجا و در هنگام ثبت نام دریافت می گردد.
کلاسهای درسی درطول هفته برگزار خواهد شد
محل تشکیل کلاسها شهرستان کرج خواهد بود.
 

جدول شماره 1ـ رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی ارشد گروه علوم انسانی پردیس‌های اقماری دانشگاه تهران (کیش ـ البرز ـ ارس) و ضرایب دروس
 
گروه علوم انسانی:
رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی ارشد گروه علوم انسانی پردیس‌های اقماری دانشگاه تهران (کیش ـ البرز ـ ارس)
کد رشته امتحانی
رشته امتحانی
مواد امتحانی و جدول ضرایب به ترتیب دروس در هر گرایش (از راست به چپ)
1101
زبان و ادبیات فارسی
1- نظم فارسی، 2- نثر فارسی، 3- کلیات مسائل ادبی (فنون ادبی)
4
4
4
 
1102
مجموعه علوم جغرافیایی
 1- زبان تخصصی، 2- روش تحقیق، 3-مدیریت و برنامه‌ریزی گردشگری، 4- مبانی برنامه‌ریزی ناحیه‌ای،
5- ریاضیات و آمار، 6- جغرافیای شهری، 7- فلسفه جغرافیا، 8- اصول و روش‌های برنامه‌ریزی شهری
1- جغرافیا ـ برنامه ریزی توریسم
2
2
3
0
0
0
0
0
 
 
 
2- برنامه ریزی و آمایش سرزمین
0
0
0
2
2
1
0
0
3- جغرافیا و برنامه ریزی شهری
0
1
0
0
0
0
1
1
1103
سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی
1- اصول تفسیر عکس‌های هوایی، 2- ریاضیات و آمار، 3- ژئومورفولوژی
2
2
1
 
1104
مجموعه زبان عربی
1- صرف و نحو، 2- ترجمه و اعراب‌گذاری، 3- ترجمه عربی به فارسی و بالعکس،
4- معانی و بیان بدیع و بلاغت.
1- مترجمی زبان عربی
0
3
3
2
 
 
2- زبان و ادبیات عرب
2
2
1
0
1105
مجموعه علوم اقتصادی
 1- آمار و ریاضی، 2- اقتصاد خرد، 3- اقتصاد کلان
1- علوم اقتصادی
2
4
4
 
 
 
 
2- اقتصاد انرژی
2
4
4
3- اقتصاد تجارت الکترونیک
2
4
4
4- توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
2
4
4
1106
مجموعه تربیت بدنی و علوم ورزشی
 1- حرکات اصلاحی، 2- سنجش و اندازه‌گیری در تربیت بدنی، 3- آسیب‌شناسی ورزشی،
4- مدیریت رویدادهای ورزشی، 5 - مدیریت سازمان‌های ورزشی، 6- رشد و تکامل حرکتی، 7- یادگیری حرکتی، 8- تغذیه ورزشی، 9- فیزیولوژی ورزشی
1- حرکات اصلاحی و آسیب شناسی
3
1
3
0
0
0
0
0
0
 
 
 
 
 
2- مدیریت ورزشی
0
1
0
2
3
0
0
0
0
3- رفتار حرکتی
0
1
0
0
0
3
3
0
0
4- روانشناسی ورزشی
0
1
0
0
0
2
3
0
0
5- فیزیولوژی ورزشی
0
1
0
0
0
0
0
2
3
1108
 برنامه‌ریزی گردشگری (توریسم)
 1- زبان تخصصی، 2-روش تحقیق، 3- مدیریت و برنامه‌ریزی گردشگری
2
2
3
 
1112
الهیات و معارف اسلامی ـ فقه و مبانی حقوق اسلامی
1- فقه، 2- اصول فقه، 3- قواعد فقه
4
3
3
 
1117
مدیریت آموزشی
1- مقدمات مدیریت آموزشی، 2- روش تحقیق و سنجش و اندازه‌گیری،
3- روابط انسانی در سازمان‌های آموزشی
2
1
2
 
گروه علوم انسانی:
رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی ارشد گروه علوم انسانی پردیس‌های اقماری دانشگاه تهران (کیش ـ البرز ـ ارس)
کد رشته امتحانی
رشته امتحانی
مواد امتحانی و جدول ضرایب به ترتیب دروس در هر گرایش (از راست به چپ)
1118
مجموعه علوم تربیتی (2)
 1- آمار و روش تحقیق، 2- روانشناسی تربیتی، 3- روانشناسی (عمومی، رشد)،
4- روانشناسی کودکان استثنایی
1- روانشناسی تربیتی
2
3
2
0
 
 
 
 
2- روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی
2
0
2
3
3- مشاوره ـ خانواده
2
3
2
0
4- مشاوره ـ مدرسه
2
3
2
0
1121
مجموعه زبان انگلیسی
 1- آزمون سازی، 2-روش تحقیق 3- روش تدریس، 4- فنون و صنعات ادبی، 5
- سیری در تاریخ ادبیات، 6- نقد ادبی
1- آموزش زبان انگلیسی
3
1
2
0
0
0
 
 
2- زبان و ادبیات انگلیسی
0
0
0
2
3
2
1125
مدیریت جهانگردی
1- مبانی سازمان مدیریت، 2- مدیریت بازاریابی، 3- نظریه‌های ارتباط جمعی
2
3
3
 
1126
مجموعه حقوق
1- حقوق تجارت، 2- حقوق مدنی، 3- حقوق اسلامی (متون و اصول فقه)،
4- آیین دادرسی مدنی، 5- حقوق اساسی، 6- حقوق اداری، 7- متون فقه، 8
- حقوق جزای عمومی، 9- حقوق جزای اختصاصی، 10- آیین دادرسی کیفری، 11
- حقوق بین الملل خصوصی، 12- حقوق بین الملل عمومی
1- حقوق خصوصی
1
3
1
1
0
0
0
0
0
0
0
0
 
 
 
 
 
 
 
2- حقوق عمومی
0
0
0
0
2
2
1
0
0
0
0
0
3- حقوق جزا و جرم شناسی
0
0
0
0
0
0
0
2
2
2
0
0
4- حقوق نفت و گاز
3
3
0
0
0
0
0
0
0
0
2
0
5- حقوق بین الملل
0
1
0
0
0
0
0
0
0
0
1
2
6- حقوق تجارت بین المللی
3
3
0
0
0
0
0
0
0
0
2
0
7- حقوق تجاری اقتصادی بین المللی
3
3
0
0
0
0
0
0
0
0
2
0
1130
علوم سیاسی
1- مبانی علم سیاستگذاری، 2- اصول و روابط بین‌الملل و سیاست خارجی،
3- نظام‌های سیاسی تطبیقی.
3
2
2
 
1133
روانشناسی بالینی
 1- روانشناسی رشد، 2- آمار و روش تحقیق، 3- آسیب شناسی مرضی
2
1
1
2
 
1134
حسابداری
 1- حسابداری مالی، 2- حسابرسی، 3- حسابداری صنعتی
1
3
1
 
1138
مدیریت رسانه
1- مبانی سازمان مدیریت، 2- مبانی مدیریت رسانه، 3- نظریه‌های ارتباط جمعی
2
2
3
 
1140
پژوهش علوم اجتماعی
1-نظریه‌های جامعه‌شناسی، 2- آمار ریاضی، 3- روش تحقیق
3
3
2
 
 

 
گروه علوم انسانی:
رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی ارشد گروه علوم انسانی پردیس‌های اقماری دانشگاه تهران (کیش ـ البرز ـ ارس)
کد رشته امتحانی
رشته امتحانی
مواد امتحانی و جدول ضرایب به ترتیب دروس در هر گرایش (از راست به چپ)
1142
مجموعه مدیریت
1- مبانی سازمان مدیریت، 2- مدیریت بازاریابی، 3- مدیریت منابع انسانی پیشرفته، 4- مدیریت تولید، 5- مدیریت تحقیق در عملیات، 6- خط مشی گذاری عمومی، 7- مبانی مدیریت دولتی، 8- مدیریت تولید، 9- مدیریت تحقیق در عملیات، 10- مدیریت مالی، 11- سرمایه گذاری و ریسک، 12- محیط کسب و کار، 13- بازاریابی، 14- مبانی کارآفرینی
1- مدیریت بازرگانی
2
3
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
 
 
 
 
 
 
 
 
2- مدیریت منابع انسانی
2
0
3
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
3- مدیریت تکنولوژی
2
0
0
3
3
0
0
0
0
0
0
0
0
0
4- مدیریت دولتی گرایش خط‌مشی‌گذاری
2
0
0
0
0
3
3
0
0
0
0
0
0
0
5- مدیریت دولتی گرایش تشکیلات و روش‌ها
2
0
0
0
0
3
3
0
0
0
0
0
0
0
6- مدیریت صنعتی
2
0
0
0
0
0
0
3
3
0
0
0
0
0
7- مدیریت مالی
2
0
0
0
0
0
0
0
0
3
3
0
0
0
8- کارآفرینی ـ گرایش کسب و کار جدید
2
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
2
2
3
1148
مجموعه مدیریت اجرایی
1- مبانی سازمان مدیریت، 2- مدیریت بازاریابی، 3- مدیریت استراتژیک، 4- جامعه شناسی شهری و آسیب‌شناسی آن، 5- استعداد تحصیلی
1- MBA گرایش مدیریت بازاریابی
2
3
0
0
3
 
 
 
 
2- MBA گرایش استراتژی
2
0
3
0
3
3- مدیریت اجرایی
2
3
3
0
0
4- مدیریت امور شهری
2
0
0
3
0
 
گروه علوم پایه:
رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی ارشد گروه علوم پایه پردیس‌های اقماری دانشگاه تهران (کیش ـ البرز ـ ارس)
کد رشته امتحانی
رشته امتحانی
مواد امتحانی و جدول ضرایب به ترتیب دروس در هر گرایش (از راست به چپ)
1203
مجموعه شیمی
1- دروس تخصصی (شیمی آلی، شیمی تجزیه، شیمی فیزیک، شیمی معدنی)
دانشجو با توجه به تمایل پژوهشی خود یک درس تخصصی را انتخاب کند و پاسخ دهد. 2- زبان انگلیسی.
1- شیمی کاربردی و آلی
1
1
2- نانوشیمی
1
1
1206
زیست شناسی ـ علوم سلولی مولکولی
1- ژنتیک، 2- زیست شناسی مولکولی، 3- زیست شناسی سلولی
2
4
4
1216
زیست شناسی ـ جانوران دریا
1- جانور شناسی(با تأکید بر جانوران دریایی)، 2- اکولوژی (با تأکید بر تنوع زیستی و آلودگی دریا)،
3- زیست شناسی سلولی
4
3
3
 
گروه فنی و مهندسی:
رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی ارشد گروه فنی و مهندسی پردیس‌های اقماری دانشگاه تهران (کیش ـ البرز ـ ارس)
کد رشته امتحانی
رشته امتحانی
مواد امتحانی و جدول ضرایب به ترتیب دروس در هر گرایش (از راست به چپ)
1251
مجموعه مهندسی برق
1- زبان عمومی و تخصصی، 2- ریاضیات (ریاضی عمومی(1 و 2)، معادلات و دیفرانسیل، ریاضیات مهندسی)، 3- مدارهای الکتریکی، 4- سیگنال و سیستم، 5- مخابرات (1)
1- کنترل
3
4
4
0
0
 
 
2- مخابرات سیستم
0
2
0
2
3
1253
مهندسی نفت
 1- زبان عمومی و تخصصی، 2- زمین‌شناسی (عمومی و نفت)، 3- خواص سنگ و خواص سیال
1- مهندسی نفت ـ مخازن هیدروکربوری
2
2
3
 
2- مهندسی نفت ـ بهره‌برداری
2
2
3
3- مهندسی نفت ـ حفاری
2
2
3
1255
مهندسی پلیمر
 1- ریاضیات مهندسی ، 2- تکنولوژی پلیمر، 3- شیمی پلیمر
3
3
2
 
1257
مهندسی شیمی
1- پدیده‌های انتقال (انتقال جرم، مکانیک سیالات و انتقال حرارت)، 2- ترمودینامیک، 3- سینتیک و طراحی راکتور
1
1
1
 
1259
مهندسی صنایع ـ صنایع
1- تحقیق در عملیات، 2- تئوری احتمال و آمار مهندسی، 3- دروس تخصصی (اقتصاد مهندسی، برنامه‌ریزی و کنترل تولید و موجودی‌ها، برنامه‌ریزی و کنترل پروژه، طرح‌ریزی واحدهای صنعتی)
3
2
5
 
1264
مجموعه مهندسی عمران
1- مقاومت مصالح، 2- مکانیک سیالات، 3- مهندسی خاک و پی، 4- سازه‌های بتنی، 5- سازه‌های فولادی، 6- ریاضیات، 7- هیدرولیک، 8- مکانیک خاک
1- مهندسی عمران ـ سازه‌های دریایی
1
1
1
0
0
0
0
0
 
 
 
2- مهندسی عمران ـ سازه
1
0
0
1
1
0
0
0
3- مهندسی عمران ـ مهندسی محیط زیست
0
0
0
0
0
2
2
2
1267
مجموعه مهندسی مکانیک
1-ریاضیات (عمومی 1 و 2، معادلات دیفرانسیل، ریاضیات مهندسی)، 2- حرارت و سیالات (انتقال حرارت، مکانیک سیالات، ترمودینامیک)، 3- کنترل خطی، 4- دینامیک و ارتعاشات، 5- جامدات (استاتیک، مقاومت مصالح، طراحی اجزا)، 6- دروس تخصصی (علم مواد، عملیات حرارتی، توانایی ماشین‌کاری، ماشین‌های کنترل عددی CNG، تولید مخصوص، اینیورسال، هیدرولیک نپوماتیک، قالب و پرس، اقتصاد در مهندسی)
1- مهندسی سیستم‌های انرژی ـ انرژی و محیط زیست
2
3
0
1
1
0
 
 
 
 
 
2- مهندسی مکاترونیک
3
0
4
3
0
0
3- مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی
2
3
0
1
1
0
4- مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی
3
0
0
3
3
0
5- مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید
2
0
0
1
0
4
 
گروه فنی و مهندسی:
رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی ارشد گروه فنی و مهندسی پردیس‌های اقماری دانشگاه تهران (کیش ـ البرز ـ ارس)
کد رشته امتحانی
رشته امتحانی
مواد امتحانی و جدول ضرایب به ترتیب دروس در هر گرایش (از راست به چپ)
1272
مهندسی مواد
1- ریاضیات عمومی (1 و 2)، 2- ریاضی مهندسی، 3- معادلات دیفرانسیل
1
1
1
 
1276
مهندسی فنآوری اطلاعات ـ گرایش امنیت اطلاعات
1- زبان عمومی و تخصصی، 2- دروس مشترک (ساختمان گسسته، ساختمان داده، شبکه الگوریتم)، 3- مجموعه دروس تخصصی مشترک (طراحی پایگاه داده‌ها، هوش مصنوعی، سیستم عامل)
1
4
2
 
1277
مهندسی کامپیوتر ـ نرم افزار
1- زبان عمومی و تخصصی، 2- ریاضیات (محاسبات عددی، ساختمان گسسته، آمار و احتمال و ریاضیات مهندسی)، 3- دروس مشترک (ساختمان داده‌ها، نظریه زبان‌ها و ماشین‌ها، مدارهای منطقی، معماری کامپیوتر، سیستم عامل)
1
2
4
 
1285
مجموعه بیوتکنولوژی و داروسازی
1- انتقال حرارت و جرم، 2- مهندسی راکتور، 3- مکانیک سیالات، 4- شیمی پایه (1 و 2) و شیمی آلی (1 و 2)
1- مهندسی شیمی ـ بیوتکنولوژی
2
2
2
0
 
 
2- مهندسی داروسازی
1
1
1
3
1287
مهندسی طراحی محیط زیست
1- اطلاعات عمومی فضای سبز، 2- اطلاعات عمومی محیط، 3- توانایی مقدماتی طراحی و بیان تصویری (به‌صورت تشریحی)
1
1
3
 
1293
ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)
1- ریاضیات و آمار، 2- مکانیک سیالات 3- مجموعه دروس تخصصی 1 (ایمنی در صنایع نفت و طراحی سیستم‌های ایمنی، بیماری‌های حرفه‌ای و مخاطرات شغلی).  
2
2
4
 
 
گروه علوم کشاورزی:
رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی ارشد گروه علوم کشاورزی پردیس‌های اقماری دانشگاه تهران (کیش ـ البرز ـ ارس)
کد رشته امتحانی
رشته امتحانی
مواد امتحانی و جدول ضرایب به ترتیب دروس در هر گرایش (از راست به چپ)
1301
مرتعداری
 1- مرتعداری، 2- حفاظت خاک و آبخیزداری، 3- شناسایی گیاهان مرتعی
3
2
2
 
1302
مجموعه مهندسی کشاورزی آب
1-ریاضیات، 2-زهکشی، 3- سیستم‌های آبیاری، 4- هیدرولوژی، 5- آب‌های زیر‌زمینی، 6- هیدرولیک، 7- مکانیک خاک
1- آبیاری و زهکشی
2
3
3
0
0
0
0
 
 
 
2- مهندسی منابع آب
2
0
0
3
2
0
0
3- سازه‌های آبی
2
0
0
0
0
3
2
1303
مهندسی کشاورزی ـ زراعت
 1- زراعت، 2- اکولوژی و فیزیولوژی، 3- طرح آزمایش‌ها
3
3
2
 
1305
علوم باغبانی گرایش فیزیولوژی و اصلاح سبزی‌ها
 1- سبزی‌کاری و گلکاری، 2- ازدیاد نباتات، 3- گیاه شناسی
3
2
2
 
 
گروه علوم کشاورزی:
رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی ارشد گروه علوم کشاورزی پردیس‌های اقماری دانشگاه تهران (کیش ـ البرز ـ ارس)
کد رشته امتحانی
رشته امتحانی
مواد امتحانی و جدول ضرایب به ترتیب دروس در هر گرایش (از راست به چپ)
1307
مهندسی منابع طبیعی ـ مهندسی جنگل
 1- جنگل‌شناسی و اکولوژی جنگل، 2- بهره‌برداری و حمل و نقل چوب، 3- قوانین و اقتصاد جنگل
2
2
1
 
1309
مهندسی کشاورزی ـ علوم دامی گرایش تغذیه طیور
 1- تغذیه طیور، 2- بیوشیمی، 3- طرح آزمایش‌ها
3
2
1
 
1311
تکثیر و پرورش آبزیان
 1- تکثیر و پرورش ماهی، 2- ماهی‌شناسی، 3- اصول تغذیه آبزیان
3
2
2
 
1313
مجموعه علوم و صنایع غذایی
1-ریاضیات، 2-میکروبیولوژی غذایی، 3- تکنولوژی مواد غذایی، 4- مهندسی صنایع غذایی
1- بیوتکنولوژی غذایی
1
2
2
0
 
 
2- مهندسی صنایع غذایی
2
0
1
2
1315
بیماری‌شناسی گیاهی
 1- قارچ‌شناسی، 2- بیماری‌شناسی گیاه، 3- اصول مبارزه و سم‌شناسی
2
3
2
 
1317
مهندسی منابع طبیعی ـ محیط زیست
 1- اکولوژی حیات وحش، 2- ارزیابی محیط زیست، 3- آلودگی‌های محیط زیست
2
2
1
 
1320
هواشناسی کشاورزی
 1- آمار، 2- هیدرولوژی، 3- هواشناسی کشاورزی
2
2
2
 
1321
همزیستی با بیابان ـ گرایش توسعه و عمران مناطق بیابانی
 1- حفاظت آب و خاک، 2- اکولوژی عمومی، 3- ژئومورفولوژی
2
2
1
 
1322
مکانیزاسیون کشاورزی
 1- آمار و احتمالات، 2- ماشین‌های کشاورزی، 3- مکانیزاسیون کشاورزی
2
2
3
 
1324
بیوتکنولوژی کشاورزی
 1- ژنتیک، 2- اصول اصلاح گیاه و دام، 3- بیوشیمی
3
2
2
 
1327
مدیریت کشاورزی
 1- اقتصاد و مدیریت کشاورزی، 2- آمار، 3- مبانی ترویج و توسعه کشاورزی
3
1
2
 
 
گروه هنر:
رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی ارشد گروه هنر پردیس‌های اقماری دانشگاه تهران (کیش ـ البرز ـ ارس)
کد رشته امتحانی
رشته امتحانی
مواد امتحانی و جدول ضرایب به ترتیب دروس در هر گرایش (از راست به چپ)
1350
 برنامه‌ریزی شهری
ا- احساس و ادراک محیط، 2- مبانی شهرسازی، 3- بیان تصویری و گرافیک شهرسازی
2
1
3
 
1351
طراحی شهری
1- احساس و ادراک محیط، 2- مبانی طراحی شهری، 3- بیان تصویری و گرافیک شهرسازی *(آزمون حضوری اسکیس پس از قبولی اولیه در آزمون اختصاصی به‌عمل می‌آید.)                            
2
1
3
 
1352
مهندسی معماری
1- مبانی نظری معماری، 2- کلیات معماری، 3- تاریخ معماری *(آزمون حضوری اسکیس پس از قبولی اولیه در آزمون اختصاصی به‌عمل می‌آید.)
2
2
2
 
 
گروه هنر:
رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی ارشد گروه هنر پردیس‌های اقماری دانشگاه تهران (کیش ـ البرز ـ ارس)
کد رشته امتحانی
رشته امتحانی
مواد امتحانی و جدول ضرایب به ترتیب دروس در هر گرایش (از راست به چپ)
1358
مجموعه هنر‌های تصویری و طراحی
1- تاریخ هنر ایران و جهان، 2- حکمت هنر اسلامی، 3- اطلاعات عمومی تصویرسازی، 4- اطلاعات عمومی ارتباط تصویری
1- تصویرسازی
3
3
4
0
 
 
 
2- ارتباط تصویری
3
3
0
4
3- نقاشی
3
3
0
4
1360
آهنگسازی
1- آهنگسازی، 2- ساز‌شناسی، 3- مبانی نظری موسیقی ایران و جهان
3
2
2
 
1361
انرژی معماری
1- مبانی نظری معماری، 2- تنظیم شرایط محیطی، 3- تأسیسات مکانیکی و الکترونیکی
1
1
1
 
1362
طراحی صنعتی
1- تاریخ هنر ایران و جهان، 2- حکمت هنر اسلامی، 3- اطلاعات عمومی طراحی
3
3
4
 
 

 
جدول شماره 2ـ کد رشته محل و رشته امتحانی (ظرفیت هر کد رشته محل 15 نفر از جنس زن و مرد می‌باشد)

کدرشته محل
نام پردیس
نام رشته و گرایش
1101ـ زبان و ادبیات فارسی
101
پردیس کیش
زبان و ادبیات فارسی
1102ـ مجموعه علوم جغرافیایی
102
پردیس ارس
جغرافیا و برنامه‌ریزی ـ توریسم
103
پردیس کیش
جغرافیا و برنامه‌ریزی ـ توریسم
104
پردیس ارس
برنامه‌ریزی آمایش سرزمین
105
پردیس ارس
جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری
106
پردیس البرز
جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری
1103ـ سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی
107
پردیس ارس
سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی، گرایش مطالعات آب و خاک
1104ـ مجموعه زبان عربی
108
پردیس ارس
مترجمی زبان عربی
109
پردیس کیش
مترجمی زبان عربی
110
پردیس ارس
زبان و ادبیات عربی
1105ـ مجموعه علوم اقتصادی
111
پردیس ارس
علوم اقتصادی
112
پردیس البرز
علوم اقتصادی
113
پردیس کیش
علوم اقتصادی
114
پردیس ارس
اقتصاد انرژی
115
پردیس ارس
اقتصاد تجارت الکترونیک
116
پردیس ارس
توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی
1106ـ مجموعه تربیت بدنی و علوم ورزشی
117
پردیس ارس
تربیت بدنی و علوم ورزشی ـ آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی
118
پردیس کیش
تربیت بدنی و علوم ورزشی ـ آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی
119
پردیس ارس
تربیت بدنی و علوم ورزشی ـ مدیریت ورزشی
120
پردیس البرز
تربیت بدنی و علوم ورزشی ـ مدیریت ورزشی
121
پردیس کیش
تربیت بدنی و علوم ورزشی ـ مدیریت ورزشی
122
پردیس کیش
تربیت بدنی و علوم ورزشی ـ رفتار حرکتی
123
پردیس کیش
تربیت بدنی و علوم ورزشی ـ روانشناسی ورزشی
124
پردیس ارس
تربیت بدنی و علوم ورزشی ـ فیزیولوژی ورزشی
125
پردیس البرز
تربیت بدنی و علوم ورزشی ـ فیزیولوژی ورزشی
126
پردیس کیش
تربیت بدنی و علوم ورزشی ـ فیزیولوژی ورزشی
1108 ـ علوم اجتماعی
127
پردیس ارس
برنامه‌ریزی گردشگری (توریسم)
128
پردیس کیش
برنامه‌ریزی گردشگری (توریسم)
1112ـ الهیات و معارف اسلامی ـ فقه و مبانی حقوق اسلامی
129
پردیس البرز
الهیات و معارف اسلامی ـ فقه و مبانی حقوق اسلامی
1117 ـ مدیریت آموزشی
130
پردیس البرز
مدیریت آموزشی
131
پردیس کیش
مدیریت آموزشی
1118ـ مجموعه علوم تربیتی (2)
132
پردیس ارس
روانشناسی تربیتی
133
پردیس کیش
روانشناسی تربیتی
134
پردیس البرز
روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی
135
پردیس کیش
روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی
136
پردیس ارس
مشاوره ـ خانواده
137
پردیس ارس
مشاوره ـ مدرسه
1121ـ مجموعه زبان انگلیسی
138
پردیس ارس
آموزش زبان انگلیسی
کدرشته محل
نام پردیس
نام رشته و گرایش
139
پردیس البرز
آموزش زبان انگلیسی
140
پردیس کیش
آموزش زبان انگلیسی
141
پردیس البرز
زبان و ادبیات انگلیسی
142
پردیس کیش
زبان و ادبیات انگلیسی
1125ـ مدیریت جهانگردی
143
پردیس کیش
مدیریت جهانگردی
1126ـ مجموعه حقوق
144
پردیس ارس
حقوق خصوصی
145
پردیس البرز
حقوق خصوصی
146
پردیس کیش
حقوق خصوصی
147
پردیس ارس
حقوق عمومی
148
پردیس البرز
حقوق عمومی
149
پردیس کیش
حقوق عمومی
150
پردیس ارس
حقوق جزا و جرم شناسی
151
پردیس البرز
حقوق جزا و جرم شناسی
152
پردیس کیش
حقوق جزا و جرم شناسی
153
پردیس کیش
حقوق نفت و گاز
154
پردیس البرز
حقوق بین‌الملل
155
پردیس کیش
حقوق بین‌الملل
156
پردیس ارس
حقوق تجارت بین‌الملل
157
پردیس البرز
حقوق تجاری اقتصادی بین‌المللی
158
پردیس کیش
حقوق تجاری اقتصادی بین‌المللی
1130ـ علوم سیاسی
159
پردیس ارس
علوم سیاسی
1133ـ روانشناسی بالینی
160
پردیس البرز
روانشناسی بالینی
1134ـ حسابداری
161
پردیس البرز
حسابداری
162
پردیس کیش
حسابداری
1138ـ علوم ارتباطات اجتماعی
163
پردیس ارس
مدیریت رسانه
164
پردیس البرز
مدیریت رسانه
165
پردیس کیش
مدیریت رسانه
1140ـ پژوهش علوم اجتماعی
166
پردیس البرز
پژوهش علوم اجتماعی
1142ـ مجموعه مدیریت
167
پردیس ارس
مدیریت بازرگانی ـ بازاریابی
168
پردیس ارس
مدیریت بازرگانی ـ مدیریت بیمه
169
پردیس البرز
مدیریت بازرگانی
170
پردیس ارس
مدیریت منابع انسانی ـ مدیریت استراتژیک منابع انسانی
171
پردیس ارس
مدیریت منابع انسانی ـ مدیریت عملکرد و بهره‌وری منابع انسانی
172
پردیس البرز
مدیریت منابع انسانی
173
پردیس کیش
مدیریت تکنولوژی
174
پردیس کیش
مدیریت دولتی ـ گرایش خط مشی گذاری
175
پردیس ارس
مدیریت دولتی
176
پردیس البرز
مدیریت دولتی
177
پردیس کیش
مدیریت دولتی ـ تشکیلات و روشها
178
پردیس ارس
مدیریت صنعتی ـ تحقیق در عملیات
179
پردیس ارس
مدیریت صنعتی ـ تولید در عملیات
180
پردیس البرز
مدیریت صنعتی
181
پردیس کیش
مدیریت صنعتی
کدرشته محل
نام پردیس
نام رشته و گرایش
182
پردیس البرز
مدیریت مالی
183
پردیس کیش
مدیریت مالی
184
پردیس ارس
کارآفرینی ـ گرایش کسب و کار جدید
185
پردیس البرز
کارآفرینی ـ گرایش کسب و کار جدید
1148ـ مجموعه مدیریت اجرایی
186
پردیس ارس
MBA - گرایش مدیریت بازاریابی
187
پردیس البرز
MBA - گرایش مدیریت بازاریابی
188
پردیس کیش
MBA - گرایش مدیریت بازاریابی
189
پردیس ارس
MBA - گرایش استراتژی
190
پردیس البرز
MBA - گرایش استراتژی
191
پردیس کیش
MBA - گرایش استراتژی
192
پردیس ارس
مدیریت اجرایی ـ گرایش مدیریت بازاریابی و صادرات
193
پردیس ارس
مدیریت اجرایی ـ گرایش مدیریت استراتژیک
194
پردیس البرز
مدیریت اجرایی
195
پردیس کیش
مدیریت اجرایی
196
پردیس ارس
مدیریت امور شهری
197
پردیس البرز
مدیریت امور شهری
1203ـ مجموعه شیمی
198
پردیس البرز
شیمی کاربردی و آلی
199
پردیس البرز
نانوشیمی
1206ـ زیست‌شناسی- علوم سلولی مولکولی
200
پردیس کیش
زیست شناسی ـ علوم سلولی مولکولی
1216ـ زیست‌شناسی ـ جانوران دریا
201
پردیس کیش
زیست شناسی ـ جانواران دریا
1251ـ مجموعه مهندسی برق
202
پردیس کیش
مهندسی برق ـ کنترل
203
پردیس البرز
مهندسی برق ـ مخابرات سیستم
1253ـ مجموعه مهندسی نفت
204
پردیس کیش
مهندسی نفت ـ مخازن هیدروکربوری
205
پردیس کیش
مهندسی نفت ـ بهره برداری
206
پردیس کیش
مهندسی نفت ـ حفاری
1255ـ مهندسی پلیمر
207
پردیس کیش
مهندسی پلیمر
1257ـ مهندسی شیمی
208
پردیس کیش
مهندسی شیمی
1259ـ مهندسی صنایع
209
پردیس البرز
مهندسی صنایع ـ صنایع
210
پردیس کیش
مهندسی صنایع ـ صنایع
1264ـ مجموعه مهندسی عمران
211
پردیس کیش
مهندسی عمران ـ سازه‌های دریایی
212
پردیس کیش
مهندسی عمران ـ سازه
213
پردیس ارس
مهندسی عمران ـ مهندسی محیط زیست
1267ـ مجموعه مهندسی مکانیک
214
پردیس البرز
مهندسی سیستم‌های انرژی - انرژی و محیط زیست
215
پردیس البرز
مهندسی مکاترونیک
216
پردیس کیش
مهندسی مکاترونیک
217
پردیس البرز
مهندسی مکانیک - تبدیل انرژی
218
پردیس البرز
مهندسی مکانیک - طراحی کاربردی
219
پردیس البرز
مهندسی مکانیک - ساخت و تولید
220
پردیس کیش
مهندسی مکانیک ـ ساخت و تولید
1272ـ مجموعه مهندسی مواد
221
پردیس کیش
مهندسی مواد ـ جوشکاری
222
پردیس کیش
مهندسی مواد ـ خوردگی و حفاظت از مواد
کدرشته محل
نام پردیس
نام رشته و گرایش
1276ـ مهندسی فناوری اطلاعات IT
223
پردیس کیش
مهندسی فناوری اطلاعات ـ گرایش امنیت اطلاعات
1277ـ مهندسی کامپیوتر ـ نرم‌افزار
224
پردیس کیش
مهندسی کامپیوتر ـ نرم‌افزار
1285ـ مجموعه بیوتکنولوژی و داروسازی
225
پردیس کیش
مهندسی شیمی ـ بیوتکنولوژی
226
پردیس البرز
مهندسی شیمی - مهندسی داروسازی
1287ـ مهندسی طراحی محیط زیست
227
پردیس ارس
مهندسی طراحی محیط زیست
228
پردیس البرز
مهندسی طراحی محیط زیست
229
پردیس کیش
مهندسی طراحی محیط زیست
1293ـ ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)
230
پردیس ارس
ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)
1301ـ مهندسی منابع طبیعی ـ مرتعداری
231
پردیس ارس
مهندسی منابع طبیعی ـ مرتعداری
1302ـ مجموعه مهندسی کشاورزی ـ آب
232
پردیس ارس
مهندسی کشاورزی ـ آبیاری و زهکشی
233
پردیس ارس
مهندسی کشاورزی ـ مهندسی منابع آب
234
پردیس ارس
مهندسی کشاورزی ـ سازه‌های آبی
1303ـ مهندسی کشاورزی ـ زراعت
235
پردیس ارس
مهندسی کشاورزی ـ زراعت
1305ـ مهندسی کشاورزی ـ علوم باغبانی
236
پردیس ارس
مهندسی کشاورزی ـ علوم باغبانی ـ گرایش فیزیولوژی و اصلاح سبزی‌ها
1307ـ مهندسی منابع طبیعی ـ مهندسی جنگل
237
پردیس ارس
مهندسی منابع طبیعی ـ مهندسی جنگل
1309ـ مهندسی کشاورزی ـ علوم دامی
238
پردیس ارس
مهندسی کشاورزی ـ علوم دامی ـ گرایش تغذیه طیور
1311ـ مهندسی منابع طبیعی ـ تکثیر و پرورش آبزیان
239
پردیس ارس
مهندسی منابع طبیعی ـ تکثیر و پرورش آبزیان
1313ـ مجموعه مهندسی کشاورزی ـ علوم و صنایع غذایی
240
پردیس ارس
مهندسی کشاورزی ـ علوم و صنایع غذایی ـ گرایش بیوتکنولوژی غذایی
241
پردیس ارس
مهندسی کشاورزی ـ علوم و صنابع غذایی ـ گرایش مهندسی صنایع غذایی
1315ـ مهندسی کشاورزی ـ بیماری‌شناسی گیاهی
242
پردیس ارس
مهندسی کشاورزی ـ بیماری شناسی گیاهی
1317ـ مهندسی منابع طبیعی ـ محیط زیست
243
پردیس ارس
مهندسی منابع طبیعی ـ محیط زیست
1320ـ هواشناسی کشاورزی
244
پردیس ارس
هواشناسی کشاورزی
1321ـ مهندسی منابع طبیعی ـ همزیستی با بیابان
245
پردیس ارس
مهندسی منابع طبیعی ـ همزیستی با بیابان ـ گرایش توسعه و عمران مناطق بیابانی
1322ـ مهندسی کشاورزی ـ مکانیزاسیون کشاورزی
246
پردیس ارس
مهندسی کشاورزی ـ مکانیزاسیون کشاورزی
1324ـ مهندسی کشاورزی ـ بیوتکنولوژی کشاورزی
247
پردیس ارس
مهندسی کشاورزی ـ بیوتکنولوژی کشاورزی
1327ـ مدیریت کشاورزی
248
پردیس ارس
مدیریت کشاورزی
1350ـ برنامه‌ریزی شهری
249
پردیس ارس
برنامه‌ریزی شهری
250
پردیس البرز
برنامه‌ریزی شهری
کدرشته محل
نام پردیس
نام رشته و گرایش
251
پردیس کیش
برنامه‌ریزی شهری
1351ـ طراحی شهری
252
پردیس البرز
طراحی شهری
253
پردیس کیش
طراحی شهری
1352ـ مهندسی معماری
254
پردیس ارس
مهندسی معماری
255
پردیس البرز
مهندسی معماری
256
پردیس کیش
مهندسی معماری
1358ـ مجموعه هنرهای تصویری و طراحی
257
پردیس کیش
تصویر سازی
258
پردیس البرز
ارتباط تصویری
259
پردیس کیش
ارتباط تصویری
 

کدرشته محل
نام پردیس
نام رشته و گرایش
260
پردیس کیش
نقاشی
1360ـ آهنگ‌سازی
261
پردیس کیش
آهنگسازی
1361ـ هنرهای ساخت و معماری
262
پردیس کیش
انرژی معماری
1362ـ طراحی صنعتی
263
پردیس البرز
طراحی صنعتی
264
پردیس کیش
طراحی صنعتی
 


 

 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور