علی عزلتی مقدم
علی عزلتی مقدم

علی عزلتی مقدم

با مشهورترین برنامه ریکاوری میتوانید اطلاعات از دست رفته خودتان را بازیابی کنید

Recover My Files یکی از ساده ترین نرم افزار های بازیابی اطلاعات می باشد. این برنامه توانایی بازیابی اطلاعات پاک شده از قبیل: فایل های پاک شده از سطل آشغال ویندوز، هارد های فرمت شده، آلودگی توسط ویروس ها و خاموش شدن های ناگهانی سیستم ناشی از قطع برق را دارا می باشد. مزیت این نرم افزار نسبت به نرم افزار های مشابه سرعت بالا در پیدا کردن و بازیابی فایل های پاک شده می باشد، این برنامه قادر به بازیابی بیش از 50 نوع فایل مختلف می باشد و شما می توانید مشخص کنید که از میان اطلاعات قابل بازیابی فقط فرمت خاصی برگردانده شود، این نرم افزار همچنین قادر به بازیابی ایمیل ها، پرونده ها، آرشیو ها، عکس ها، فیلم ها و موزیک های پاک شده نیز می باشد.

این نرم افزار با تمام فایل سیستم های FAT 12, FAT 16, FAT 32 و NTFS سازگاری دارد. همچنین شما می توانید به کمک این برنامه اطلاعات پاک شده از روی رسانه های جداشدنی مانند Jaz, Zip disk و دوربین های دیجیتال را نیز بازیابی کنید.

دانلود

پسورد فایل فشرده : soft98.ir ( پسورد را تایپ کنید )

اگر مشکلی بود به منبع زیر مراجعه کنید
http://soft98.ir/software/recovery-data/3-getdata-recover-my-files-professional.html

مکانیزم کار کروماتوگرافی لایه نازک:

مکانیزم کار کروماتوگرافی لایه نازک:

در ابتدا لازم است که صفحات کروماتوگرافی تهیه شوند، یعنی جاذبه به صورت لایه نازکی با ضخامت یکنواخت روی یک تکیه‌گاه سفت بی‌اثر پخش شود. معمولا از صفحات شیشه‌ای استفاده می‌شود، البته روش‌های دیگری نیز وجود دارد. جاذب جامد بصورت پودر ریز را با آب وگاهی با یک مایع فرار، به صورت خمیر در می‌آورند، و آن را به وسیله دستگاه‌های پخش کننده تجارتی یا یک پخش کننده خانگی ساده یا حتی تنهابا استفاده از دست روی صفحه پخش می‌کنند. تهیه لایه با استفاده از روش پاشیدن یافرو بردن نیز امکان‌پذیر است.صفحه پوشیده از خمیر را خشک و با گرم کردن درحدود 100 ، به مدت از قبل تعیین شده ، آن را فعال می‌کنند. محلولی از نمونه در یک حلال فراررا به وسیله یک پیپت یاسرنگ روی صفحه قرار می‌دهند. وقتی که لکه خشک شده صفحه را بطور عمود در مخزن مناسب طوری قرار می‌دهند که لبه پایینی آن درفاز متحرک انتخاب شده فرو رود، بدین ترتیب جداسازی مواد با استفاده از روشکروماتوگرافی صعودی انجام می‌شود. اگر از یک دستگاه پیچیده‌تر استفاده شود،می‌توان کروماتوگرافی نزولی یا افقی را انجام داد، ولی این روش‌ها کمتر متداول هستند. در پایان عمل ، حلال را از صفحه تبخیر می‌کنند ولکه‌های جدا شده را به وسیله روش‌های فیزیکی یا شیمیایی ، به ترتیبی که درکروماتوگراف‌های کاغذی به کار می‌روند، آشکار و شناسایی می‌کنند. شیوه عملی لازم دراین روش ، بجز تهیه صفحات ، بسیار شبیه روشکروماتوگرافی کاغذی است. 

 

ادامه مطلب ...

اهمیت توجه به آلودگی میکروبی

در این جلسه و جلسات بعد به ادامه مبحث Microbial Limit Test می­پردازیم که منظور از آن آزمایشاتی است که برای کنترل فرآورده­های غیر استریل صورت می­گیرد. اما ابتدا بهتر است با اهمیت آلودگی میکروبی آشنا شویم.

اهمیت توجه به آلودگی میکروبی

در بین سال­های 1959 تا 1979 تحقیقی انجام شد که در آن فرآورده­های دارویی را به چند دسته مائی، ژلی، روغنی، خشک و اسپریت (حاوی الکل) تقسیم کردند و درصد آلودگی آنها را بررسی کردند. نتایج بدین صوت بود:

مائی 35%    ژلی 34%        روغنی26%      خشک  33%    اسپریت 3%

از آنجایی که ممکن بود همه فرآورده­های الوده مشکل­زا نباشند، فرآورده­های با count میکروبی بالا (بیشتر از 105 را انتخاب کردند و در نتیجه نتایج به صورت زیر تغییر کرد:

مائی 22%    ژلی 15%        روغنی10%      خشک  7%      اسپریت 3%

نتیجه­ای که از این تحقیق گرفته شد این بود که میزان آلودگی میکروبی رابطه مستقیمی با میزان آب فرآورده دارد و هرچقدر فرآورده آب بیشتری دارد بیشتر مستعد آلودگی میکروبی می­باشد و باید دقت بیشتری در نگهداری آن شود.

  ادامه مطلب ...